OM FJORDLAND

Gjennom våre dyktige og kunnskapsrike ansatte jobber vi hver dag mot vår visjon «Vi får Norge til å spise bedre». Vår rolle er å forenkle den norske hverdagen ved å tilby ferdiglagde måltider og måltidskomponenter.

Fjordlands forretningsidé

Ved å tilby ferdiglagde måltider og komponenter til måltider er vårt mål å forenkle hverdagen til det norske folk. Vi bruker vår unike kombinasjon av markedsforståelse og kunnskap om kokkefag og matindustri til å lage produkter som er velsmakende, enkle og skikkelige.

Men maten vår er ikke bare rask og enkel. Vi gjør alt vi kan for at den også er velsmakende og skikkelig, at den er ernæringsmessig godt sammensatt med gode råvarer, og er bærekraftig.

Vi mener at maten vår er det beste du kan velge når du vil ha noe raskt og enkelt og derfor er vår visjon «Vi får Norge til å spise bedre».

Fakta om Fjordland

Fjordland startet opp i 1994 og har blitt en velkjent merkevare i Norge. Men vi er faktisk en relativt liten organisasjon som holder til på Bryn. På hovedkontoret er vi rundt 50 personer og ca. 20 personer som jobber med salg - spredt rundt i landet. Omsetningen vår er på ca. 2 milliarder.

Interessert i mer av historien? Her finner du er oversikt over de viktigste hendelsene og lanseringene i Fjordland

Fjordland eies av TINE (51%), Nortura (39%) og Hoff (10%) og produksjonen skjer hovedsakelig på våre eieres anlegg.

Selv er Fjordland også eier av datterselskapene Safari og Matvarehuset.

Her kan du lese mer om Fjordlands merkevarer.
Vi fører også Bremykt, Brelett, Yoplait, og KOS