Vår historie
Fjordlands vekst og eksistens er basert på nybrottsarbeid og innovasjon. Siden oppstart i 1994 har Fjordland lansert en rekke konsepter og produkter fordelt på flere varemerker.

Historisk oversikt over de viktigste hendelsene og lanseringene:
1994: Fjordland ble etablert av TINE
1994: Overtok ansvaret for merkevarene Brelett, Bremykt og grøt
1996: KOS kjølte desserter ble lansert
1997: Fjordland fersk pasta ble lansert
1997: De første Fjordland-middagene ble lansert
1998: Overtok ansvaret for det franske varemerket Yoplait i Norge
2001: Fjordland lanserer serveringsklare supper, skålretter og saus
2004: Marian Seafood ble fusjonert inn i Fjordland
2006: Yoplait Dobbel 0 % lanseres; Smaksrik lettyoghurt med 0% fett, 0% tilsatt sukker og 30% mer frukt/bær.
2010: Første i Europa som tar i bruk skinpack-teknologi på skåler til ferdigmat
2013: Fjordland lanserer byggryns lunsj, første på-farten mellommåltid basert på grøt
2013: Analyserapport fra Nofima og NIFES: Middag fra Fjordland er like næringsrik som tilsvarende hjemmelaget mat
2014: Fjordland kjøper opp 75% av aksjene i matvarehuset og Transporty AS.
2014: Fjordland samler Fjordland Express, Lunsj og Supper i et konsept med felles slagkraftig og kjøpsutløsende design, nemlig Fjordland I SKÅL
2016: Fjordland kjøper aksjemajoriteten i Matlyst AS, Safari Næringsmidler AS og Fana Catering AS
2017: Litt Mat lanseres, en ny serie med mellommåltider
2018: Fjordland lanserer nyheten «Til Familien»
2019: Bremykt Flytende lanseres som eneste flytende variant på markedet som inneholder meierismør
2019: Yoplait Safari lanserer yoghurt med havre på klemmepose
2019: Fjordland i BOX lanseres
2020: LIBERTÉ – ny yoghurt lanseres i Norge