Vår historie

Fjordlands vekst og eksistens er basert på nybrottsarbeid og innovasjon. Siden oppstart i 1994 har Fjordland lansert en rekke konsepter og produkter fordelt på flere varemerker.

Historisk oversikt over de viktigste hendelsene og lanseringene:

1994:    Fjordland ble etablert av TINE

1994:    Overtok ansvaret for merkevarene Brelett, Bremykt  og grøt

1996:    KOS kjølte desserter ble lansert

1997:    Fjordland fersk pasta ble lansert

1997:    De første Fjordland-middagene ble lansert

1998:    Overtok ansvaret for det franske varemerket Yoplait i Norge

2001:    Fjordland lanserer serveringsklare supper, skålretter og saus

2004:    Marian Seafood ble fusjonert inn i Fjordland

2006:    Yoplait Dobbel 0 % lanseres; Smaksrik lettyoghurt med 0% fett, 0% tilsatt sukker og 30% mer frukt/bær.  

2010:    Første i Europa som tar i bruk skinpack-teknologi på skåler til ferdigmat

2013:    Fjordland lanserer byggryns lunsj, første på-farten mellommåltid basert på grøt

2013:    Analyserapport fra Nofima og NIFES: Middag fra Fjordland er like næringsrik som tilsvarende hjemmelaget mat

2014:    Fjordland kjøper opp 75% av aksjene i matvarehuset og Transporty AS.

2014:    Fjordland samler Fjordland Express, Lunsj og Supper i et konsept med felles slagkraftig og kjøpsutløsende design, nemlig Fjordland I SKÅL

2016:    Fjordland kjøper aksjemajoriteten i Matlyst AS, Safari Næringsmidler AS og Fana Catering AS

2017:    Litt Mat lanseres, en ny serie med mellommåltider

2018:    Fjordland lanserer nyheten «Til Familien»

2019:    Bremykt Flytende lanseres som eneste flytende variant på markedet som inneholder meierismør

2019:    Yoplait Safari lanserer yoghurt med havre på klemmepose

2019:    Fjordland i BOX lanseres

2020:    LIBERTÉ – ny yoghurt lanseres i Norge