Folkefavoritten Fjordland i ny drakt
Årlig kjøper nordmenn nærmere 40 millioner av ferdigrettene til Fjordland. Nå får folkefavoritten det største ansiktsløftet noensinne. Alle ferdigrettene til Fjordland vil få nytt grønt design og Norges nasjonalfugl Fossekallen blir en gjennomgangsfigur på produktene. Den nye utformingen vil gjøre det enklere for folk å finne sine Fjordland-favoritter i butikkhyllene.
- Fjordland har i over 30 år produsert ferdigretter som forenkler hverdagen til folk. De neste ukene gjør vi en stor endring på designet, og alle våre 75 ulike retter vil komme i ny drakt. Endringen gjør det enklere for folk å se hvilke produkter som er fra Fjordland, finne de rettene de ønsker og prøve nye produkter, sier Elin Espe, Direktør Dagligvarehandel i Fjordland.
Lett å finne i butikkhyllene
Fjordland startet opp i 1994 og har blitt en populær merkevare i norske butikkhyller. Årlig spiser hver nordmann i snitt 7 ferdigretter fra Fjordland.
– Ferdigretter blir stadig mer populære, og vi har de siste årene lansert en rekke ulike retter for å møte folks ønsker og behov. Nå får alle rettene våre samme farge og design. Det gjør det lettere for både butikkene og forbrukere å se hvilke produkter som er fra Fjordland. Selv om vi nå bytter drakt på produktene, er innholdet det samme. Fjordland eies av norske bønder, rettene baserer seg på norske råvarer og produseres på Norturas storkjøkken på Jæren, TINE Tretten og Matvarehuset i Bergen, sier Irene Wegner Adolfsen, Leder Marked i Fjordland.
Grønt draktskifte
Fjordland endrer nå fargen på hele porteføljen til grønt og alle produktene vil ha Fossekallen som en del av designet.
– Vi har over lang tid jobbet med å utvikle et nytt og fremtidsrettet utseende som passer for alle våre produkter. Når folk nå skal lete etter Fjordland i butikken, vil man enkelt kunne se etter den grønne innpakningen og Fossekallen. Grønnfargen vi har valgt harmoniserer godt med våre øvrige farger samtidig som Fossekallen er Norges nasjonalfugl. Vi tror kombinasjonen representerer Fjordland på en god måte og vil bli satt pris på av de som nå skal på handletur, sier John André Fjeldstad Storebø, Markedssjef Ferdigmat i Fjordland.