Fjordland logo

Om Fjordland

Gjennom våre dyktige og kunnskapsrike ansatte jobber vi hver dag mot vår visjon «Vi får Norge til å spise bedre». Vår rolle er å forenkle den norske hverdagen ved å tilby ferdiglagde måltider og måltidskomponenter.

Fjordlands forretningsidé

Ved å tilby ferdiglagde måltider og komponenter til måltider er vårt mål å forenkle hverdagen til det norske folk. Vi bruker vår unike kombinasjon av markedsforståelse og kunnskap om kokkefag og matindustri til å lage produkter som er velsmakende, enkle og skikkelige.

Men maten vår er ikke bare rask og enkel. Vi gjør alt vi kan for at den også er velsmakende og skikkelig, at den er ernæringsmessig godt sammensatt med gode råvarer. 

Vi mener at maten vår er det beste du kan velge når du vil ha noe raskt og enkelt – derfor er vår visjon «Vi får Norge til å spise bedre».

Startet i 1994

Fjordland startet opp i 1994 og har blitt en velkjent merkevare i Norge.

Liten organisasjon

Fjordland er en relativt liten organisasjon som holder til på Bryn. På hovedkontoret er vi rundt 50 personer og ca. 20 personer som jobber med salg - spredt rundt i landet.

2 milliarder

Omsetningen vår er på ca. 2 milliarder.

Eies av TINE, Nortura og Hoff

Fjordland eies av TINE (51%), Nortura (39%) og Hoff (10%) og produksjonen skjer hovedsakelig på våre eieres anlegg.

Merkevarer

Se våre merkevarer: Fjordland, Bremykt, Brelett, Yoplait, Safari og KOS.

Datterselskaper

Fjordland er eier av Matvarehuset og deleier av Safari.

Interessert i mer av historien? Her finner du en oversikt over de viktigste hendelsene og lanseringene i Fjordland.

Ofte stilte spørsmål

Kontaktskjema

Reklamasjonsskjema

Jobbe hos oss

Bærekraft

Fjordland Proff